Dansekurs - West Coast Swing

West Coast Swing (ofte skrevet WCS) er en swingdans som danses til mange forskjellige typer musikk, oftest R&B, blues og pop (musikk med lavere tempo enn tradisjonell swingmusikk). Mye av dansen handler om å tolke og tilpasse dansen i forhold til musikken man danser til. Det danses mye til både dagsaktuell musikk og klassikere, som gjør at WCS også kan danses på mange utesteder.

Dansen er i stadig utvikling ettersom tidene og musikken forandrer seg. Dette gjør WCS til en dans som alltid er morsom og på samme tid utfordrende for såvel nybegynner som ekspert.
OSI Dans var den første klubben i Oslo som tilbød faste kurs i West Coast Swing, og den dag i dag har vi mange aktive dansere som deltar i WCS-miljøet i Oslo.

Kursopplegg

West Coast Swing 1

Dette er et nybegynnerkurs hvor du lærer de grunnleggende teknikkene og turene i West Coast Swing. De fleste vil ha nytte av å gå dette nivået mer enn en gang, ofte samtidig som de tar et høyere nivå, siden god grunnteknikk er nødvendig for å få til det som undervises på høyere nivåer.

West Coast Swing 2

Dette er kurs på litt øvet nivå. Kurset bygger direkte på det som har blitt undervist på West Coast Swing 1 med mer avanserte teknikker og turer. Deler av pensum på dette nivået vil byttes ut med nye turer for hvert semester, og det anbefales sterkt å ta dette nivået flere ganger før man går videre til neste nivå.

West Coast Swing 3

Dette er et kurs på øvet nivå, og hovedprinsippene fra nivå 1 og 2 bør sitte godt før man melder seg på dette kurset. Det vil normalt være nødvendig å repetere lavere nivåer og/eller ha danset mye sosialt før man har de rette forkunnskapene for dette nivået. På dette nivået blir det undervist avanserte teknikker og turer, og pensum vil være nytt hvert semester. Instruktørene kan be deltagere om å ta lavere nivåer på nytt før de får delta på kurset.

For informasjon om tid og sted for kursene, se kursplanen.

Dette sier våre medlemmer:

• Hyggelige og flinke instruktører! De er seriøse og går nøye gjennom turene og sørger for at kurselevene gjør de riktig. De har godt humør og forteller gjerne om arrangementer utenom kurset som er mulig å kaste seg på.
  • Kjempegode instruktører på West Coast Swing! Anbefales på det sterkeste :)
  • West Coast Swing hos OSI dans er det beste WCS-tilbudet i Oslo.

Instruktører

Alle nivåer undervises av Åsmund Solberg Nilsen (TODO) og Julie R. Andersen (TODO).

Bli løpende oppdatert

Vi anbefaler alle som danser West Coast Swing å bli med i Facebook-gruppen OSI Dans West Coast Swing for å få med seg flest mulig sosiale arrangementer.