Dansekurs - Boogie Woogie

Boogie Woogie er en 50-talls-swing som fokuserer på danseglede og improvisasjon, og som endrer seg mye avhengig av hva slags musikk man danser til. Denne formen for swing passer perfekt til rock'n'roll, swingjazz og både rask og langsom blues, og kan tilpasses til det meste annet. Denne tilpasningsevnen gjør Boogie Woogie til et bra valg nesten uansett hva DJ'en måtte finne på å spille.

Boogie-miljøet i OSI Dans er svært aktivt, og det er sosiale dansemuligheter hver eneste uke. I tillegg drar mange av medlemmene våre jevnlig på workshops og treningsleire rundt i Europa.

Kursopplegg

Kurs i Boogie Woogie nivå 1 og 2 går etter hverandre, og det legges opp til at man tar disse samme semester - også det første semesteret man danser. Disse kursene har relativt rask progresjon sammenlignet med mange andre kurs i OSI Dans. Man må regne med å måtte øve på trinn hjemme, og det legges opp til at elevene blir med ut for å danse sosialt. Pensum endres hvert semester, så det er alltid noe nytt å lære. Nivå 1-kurs er nybegynnerkurs og krever ingen forkunnskaper. Nivå 2-kurs krever at du har fullført nivå 1-kurs eller tilsvarende i samme dans.

Kurs på høyere nivå (nivå 3 og 4) krever at du har mestret nivåene nedenfor. Det betyr vanligvis at du har gått nivået nedenfor flere ganger og har sosialdanset en god del i tillegg.
Nivå 3 er et kurs for de som har gjennomført BW 1 og 2 flere ganger, og kan danse det som undervises der i både høyt og lavt tempo uten problemer. Kurset går i detalj på avanserte teknikker.
For å delta på Boogie Woogie nivå 4 må man ha blitt invitert av instruktørene. Hvis du mener at du er god nok for nivå 4, men ikke har fått invitasjon, ta kontakt , så skal vi sette deg i kontakt med instruktørene som tar avgjørelsen.
På nivå 3 og 4 kan instruktørene be deg ta lavere nivåer om igjen i stedet dersom du ikke er god nok. Snakk gjerne med instruktørene på forhånd (eller møt opp første kursgang og spør) for å få vite om du kvalifiserer til kurs på dette nivået.

For informasjon om tid og sted for kursene, se kursplanen.

Dette sier våre medlemmer:

• Alltid hyggelig, gøy og lærerikt.
  • Gode instruktører, som sørger for framgang, variasjon og mestringsfølelse!
  • Hyggelige instruktører og hyggelige deltagere.
  • Gleder meg alltid til å komme på kurs.
  • Bra kurs, godt miljø, god stemning.
  • Hyggelige instruktører som gjør timene morsomme og er veldig åpne for feedback. Interessante kurs og god stemning. Bra opplegg og utfordrende for deltagerne. Blide og hjelpsomme. Spørsmål er alltid velkomne, og stort rom for oss til å ønske oss kursmateriale.

Instruktører

Sergey Kovalov (TODO) og Synøve Vang (TODO) underviser nivå 1 og 2
Sergey Kovalov (TODO) og Hanne Bergheim (TODO) underviser nivå 3
Sergey Kovalov (TODO) og Sofya Kapustina (TODO) underviser nivå 4.

Bli løpende oppdatert

Vi anbefaler alle interesserte å bli med i Facebook-gruppen OSI Dans Boogie Woogie for å få informasjon om sosiale arrangementer, turer, workshops og lignende!

Få mer informasjon

• Pensumlister (tekst og video)
  • Musikktips for swingdansene
  • Herräng-guiden