Dansekurs - Moderne

Moderne har en personlig stil som handler mye om uttrykk av følelser og utfoldelse av frihet. Mens klassisk ballett forsøker å oppheve tyngdekraften. kan man si at moderne handler om kontakten med underlaget. Avspenning og pust gjenspeiler seg i koreografien og gir en avslappet følelse både gjennom å danse og å se på. Kurset i Moderne har som mål å lage et show.

Vi tilbyr to nivåer i moderne dans: 1 og 2. Nivå 1 er for nybegynner og de som har danset noe moderne dans/annen dans, mens nivå 2 er for mer erfarne dansere, der det forutsettes en del teknikk og forståelse av grunnleggende prinsipper.

Dette sier våre medlemmer:

• Instruktørene har gjort en formidabel jobb og klart dette til tross for tidspresset de hadde på seg frem mot forestilling.
  • Det var et flott semester med veldig fine gruppedanstimene! Utfordrende og lærerikt, sosialt og morsomt. Alle instruktørene er veldig flinke både på selve dans og på undervisnings biten. Jeg følte meg sett og forstått, og følte at jeg kunne bidra til prosessen.

Instruktører

Moderne 1 undervises av Mathilde Thomassen.

Moderne 2 undevises av Emilie Hals.

Bli løpende oppdatert

Vi anbefaler de som deltar i kurset å bli medlem i partienes facebook-grupper (nivå 1 og nivå 2) for å kunne diskutere, treffe andre dansere og for å få med seg flest mulig sosiale arrangementer. For informasjon om tid og sted for kursene, se kursplanen.